SELAMAT DATANG KE JKKK KAMPUNG BATANG ROKAN, 73200 GEMENCHEH, NEGERI SEMBILAN.....PELANCARAN BLOG KG BTG ROKAN PADA 15 JUN 2009...

Isnin, Mac 22, 2010

Kabus Misteri Melanda...

 Sekilas kabus menyelusup sekitar taman rumah rakyat pada 18.03.2010 tepat jam 6.30 langsung tidak menjadi tanda tanya, cuma penduduk sekitar menjadi pelarian sementara untuk mengelakan diri dari terkena tempias kabus yang mula2 dicurigai mana puncanya.Hasil dari ramalan tok nujum menyatakan kabus tersebut khas buat serangga istimewa.
Pengumuman dilakukan mengelilingi taman rumah rakyat sebelum operasi bermula.



Kabus penghalau Nyamuk denggi telah di lalukan oleh jabatan kesihatan sebagai langkah awal mencegah serangan Nyamuk yang merbahaya ini. Penyakit denggi yang melanda sekarang amat mendukacita, jadi kawalan tersebut mestilah dari peringkat awal, iaitu penghuni tempatan wajib menjaga kebersihan sekitar rumah. Jabatan kesihatan harus sentiasa mendedahkan segala punca penyakit ini kepada masyarakat dan di bantu oleh badan2 bukan kerajaan ataupun pihak2 yang berjawatan dalam kampung sebagai usaha mengawasi masalah penyakit denggi ini. Semburan yang dilakukan sedikit sebanyak dapat membantu jesteru akan mengurangkan serangan nyamuk disekitar kawasan yang disembur.

Tok Din pengerusi JKKK mengucapkan terima kasih atas kerjasama dari pihak Jabatan Kesihatan yang menjalankan tugasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan