SELAMAT DATANG KE JKKK KAMPUNG BATANG ROKAN, 73200 GEMENCHEH, NEGERI SEMBILAN.....PELANCARAN BLOG KG BTG ROKAN PADA 15 JUN 2009...

Ahad, Disember 12, 2010

Harimau Di Kampung Batang Rokan ???

-->
Ahad..12/12/2010 menjadi satu sejarah buat warga Kampung Batang Rokan, apabila di gemparkan dengan satu kejadian berulang, walaupun telah lama kini ia mungkin muncul kembali apabila seorang penoreh getah berbangsa India (perempuan) berusia dalam lingkungan 40an telah terserempak dengan seekor binatang hitam, berekor panjang dan berkaki empat dan di saksikan juga oleh sdr Zulkarnain Bin Bidol di satu lot pinggir Kg Btg Rokan menghala ke Felda Bukit Rokan. Seawal jam 8.30 pagi w.k menerima panggilan dari Sdr Zulkiplie Bin Ahmad yang menyatakan bahawa jiran kebun dia terserempak binatang berwarna hitam.

Menurut En Jamaludin ( Pengerusi JKKK ) menyatakan bahawa berkemungkinan binatang yang di syaki seekor Harimau Akar datang dari bukit tinggi.. Bukit tinggi adalah persempadanan Kg Btg Rokan, Ulu Rokan dan Felda Bukit Rokan. Di mana kawasan bukit yang telah di teroka dengan penebangan kayu jaras.

Foto x jelas ambil dari tipon rakan2 yg berada di tempat kejadian
Pengerusi JKKK terlibat dalam kejadian ni. Zulkarnain (kanan sekali)

-->
Adakah benar ia seekor Harimau Akar ? Harimau Kumbang ? Harimau Dahan dan sebagainya,

-->
Tapak kaki yang di kesan di kawasan belukar dalam lot getah. Adakah ini membuktikan bahawa binatang tersebut benar2 ada?.. namun hakikatnya.. semua pekebun2 penoreh2 getah harus mengambil langkah berhati2..

1 ulasan:

  1. kono hero2 kampung kito berkawal 24 jam jago kobun..

    BalasPadam