SELAMAT DATANG KE JKKK KAMPUNG BATANG ROKAN, 73200 GEMENCHEH, NEGERI SEMBILAN.....PELANCARAN BLOG KG BTG ROKAN PADA 15 JUN 2009...

Selasa, Januari 19, 2010

Masalah Air.????

Rumah Mesra Rakyat berhampiran jalan utama gemencheh ke felda bukit rokan

pemasangan paip sementara menghubung ke rumah jiran


Rumah mesra rakyat yang siap di bina pada awal januari tahun 2009.


Pemilik bernama Roslan B Md Akkir telah berpindah ke rumah tersebut pada penghujung bulan Jun yang terletak di Kawasan Kampung Batang Rokan. Malangnya sejak beliau berpindah sehingga ke hari ini beliau masih tidak merasa selesa. Keselesaan yang berpunca dari masalah air yang tiada di rumah nya. Semenjak beliau tinggal di situ, pelbagai usaha telah di lakukan, namun sehingga ke hari ini iaitu awal tahun 2010 masih lagi tiada jawapan dari mana2 pihak. JKKK pernah mengajukan masalah ini pada bulan jun 2009 ke Dato' Mohd Yusof ( Yang Di pertua merangkap D.O ), Y.B Dato Mohd Kamil, dan pihak yang lain2 dan pada 24hb 10. 2009 ada pihak dari jabatan kesihatan yang datang. namun...........

Pihak tuan rumah telah di minta menyediakan kos pemasangan paip oleh kontrakter pada harga RM6K.. memang tidak berbaloi buat beliau.

Dan ada pihak yang bercadang untuk menggali perigi, namun semua hanya mainan kata2.. manis pada hujung bibir dan lembut nya lidah untuk berjanji.

w.k harap pada yang berkenaan, malaysia dah merdeka dan maju. Jangan lah adanya lagi rakyat yang tidak merasa maksud merdeka dan kehidupan selesa pada abad ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan