SELAMAT DATANG KE JKKK KAMPUNG BATANG ROKAN, 73200 GEMENCHEH, NEGERI SEMBILAN.....PELANCARAN BLOG KG BTG ROKAN PADA 15 JUN 2009...

Ahad, Januari 17, 2010

Kegiatan Wanita PWPK

Projek Wanita Kampung ni di bwh PWPK, satu daerah satu produk. jadi PWPK mengambil langkah ketetapan untuk membantu Wanita2 mewujudkan produk yang telah di pilih. Dalam Daerah Tampin telah di pilih sebagai produk daun getah. Bermula dari daun getah terhasilnya gubahan2 bunga yang bermacam2. Namun peserta wanita tidak tertumpu pada daun getah, malah membuat bunga dari bahan2 lain yang diperlukan.

melalui organisasi yang di tubuhkan di bawah naungan Risda Daerah, Pn Zalifah wakil dari Risda Gemencheh memainkan peranan penting untuk memastikan produk gubahan2 ini sentiasa mendapat tempat di hati masyarakat.


Menyusun Daun Getah
Dari kiri : Pn Sarifah, Pn Jamaliah, Pn Haliza, Pn
Membincang tentang gubahan.

Daun2 hendaklah dipilih untuk kualiti gubahan yang terbaik sebelum di warna.

Menyembur Warna Pada Helaian Daun.
Pn Noriah sedang menyembur warna yang sesuai pada helaian daun sebelum di bentuk.


Antara Gubahan Yang Telah Siap Selain Dari Daun Getah.








Alhamdulillah, sekali lagi W.K dapat menginfokan apa juga kegiatan yang berlaku di dalam Kampung Batang Rokan. Ini salah satu produk wanita yang dipengerusikan oleh Pn Sarifah bersama rakan2 yang setia bertungkus lumus untuk menyiapkan gubahan2 yang telah ditempah. W.K juga memaklumkan pada pengunjung blog, sekiranya berminat untuk bersama belajar atau menempah gubahan bolehlah menghubungi Pn Sarifah di talian 06- 4316755 atau datang ke Kg Btg Rokan atau pun e-mail ke kgbtgrokan@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan.


Baru2 ini dapat juga gubahan PWPK ini dipamerkan di Expo Agro Biotex. Syabas W.K ucapkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan