SELAMAT DATANG KE JKKK KAMPUNG BATANG ROKAN, 73200 GEMENCHEH, NEGERI SEMBILAN.....PELANCARAN BLOG KG BTG ROKAN PADA 15 JUN 2009...

Rabu, Ogos 26, 2009

Apa Nak Jadi ????

Kesal Warga Kampung terhadap Masyarakat sekarang. Adakah tiada kemampuan atau perasaan bangga diri mencapai sesuatu dengan mudah. Tindakan segelintir masyarakat yang mengambil kesempatan adalah perkara yang akan menjerumusnya kearah kejahilan.
Belum sempat belia-belia kampung melihat bendera yang berkibar di sepanjang jalan akan megah berkibar menunggu saat tibanya ulang tahun kemerdekaan, namun memang amat dikesali. Ada segelintir masyarakat yang sanggup mengambil bendera tersebut. Hampir 30 helai bendera di pasang pada malam 21hb, x sampai seminggu pun. anggaran lebih 15 helai yang telah hilang. W.K juga terbabit ketika memasang bendera tu, sampai jam 11.30 mlm belia-belia ni buat kerja. Adakah tiada nilainya ????


hanya tinggal tiang buluh sahaja.


Warga Kampung berharap agar ahli belia kampung ni bersabar, lebih-lebih lagi dalam bulan Ramadhan ni. Harap mereka yang mengambil tu jadikan pedoman untuk masa hadapan. Sejarah pasti berulang.

2 ulasan: