SELAMAT DATANG KE JKKK KAMPUNG BATANG ROKAN, 73200 GEMENCHEH, NEGERI SEMBILAN.....PELANCARAN BLOG KG BTG ROKAN PADA 15 JUN 2009...

Rabu, Mei 19, 2010

Program Membasmi Musuh Tanaman

Satu program membasmi musuh tanaman julung-julung kali di adakan dalam Dun Gemencheh pada 18hb Mei 2010 di Kampung Batang Rokan. Antara Jabatan Kerajaan yang terlibat ialah Bahagian Keselamatan Pejabat Tanah dan Daerah Tampin, Rela Daerah, Perhilitan Negeri, Majlis Daerah Tampin, Polis Gemencheh serta AJK JKKK dan penduduk kampung.


Taklimat ringkas oleh En Jamaludin ( Pengerusi JKKK ) pada sesi pagi serta En Saidi dan En Sobri untuk memudah dan melancarkan perjalanan operasi dan pembahagian kumpulan. Hampir 40 orang yang telah terlibat bersama dalam operasi ini.



Sekalung Penghargaan Terima Kasih dari YB Dato' Mohd Kamil B Abd Aziz kepada semua yang terlibat sama dalam menjayakan program ini. Beliau telah menyatakan akan menyalurkan sumbangan bagi tahun 2011 sebanyak RM3k untuk program yang akan datang, dan beliau juga memaklumkan akan memberi sumbangan RM300 kepada Kampung Sungai Jernih/Air Rawa, Kampung Sri Jelai Sg Dua dan Kampung Pondoi Dun Repah untuk program yang sama. Beliau juga akan menyalurkan sebanyak RM2k kepada Perhilitan Daerah Gemas untuk membina perangkap monyet baru.




Ucapan Terima Kasih Dari Pengerusi JKKK, Ajk JKKK dan penduduk kampung batang rokan kepada terutama YB Dato' Mohd Kamil B Abd Aziz, En Abdul Rahman B Unus ( Bahagian Keselamatan Daerah ), En Mohd Saidi B Mohd Sharir ( Pegawai Rela Daerah ), En Sobri B Abd Latif ( Perhilitan Daerah Gemas ), En Abas B Hj Ahmad ( Majlis Daerah Tampin ), En Karim ( OCS Balai Polis Gemencheh ) serta kakitangan jabatan-jabatan yang terlibat sama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan