SELAMAT DATANG KE JKKK KAMPUNG BATANG ROKAN, 73200 GEMENCHEH, NEGERI SEMBILAN.....PELANCARAN BLOG KG BTG ROKAN PADA 15 JUN 2009...

Jumaat, Mac 12, 2010

Kera VS Perhilitan

Pada 3 march 2010 kelmarin pihak Perhilitan telah bekerjasama dengan penduduk kampung memasang perangkap di satu sudut sebuah rumah yang di rahsiakan di sekitar Kg Btg Rokan. Hari ini 09 march 2010, pihak perhilitan sekali lagi memantau perangkap tersebut dan ini lah wajah-wajah penghuni yang terperangkap. keganasan dan kerakusan mangsa tidak akan berakhir di sini sahaja. Usaha seterusnya akan diteruskan sehingga mangsa yang mempunyai bilangan dan kumpulan yang besar akan terus di kurangkan. Kaedah ini sahajalah yang ada keberkesanan dan akan melapangkan jiwa penduduk kampung.
Haru biru penduduk kampung tentang masalah kera yang selama ini di alami, bolehlah menarik nafas lega. Kalau tidak hari-hari menyumpah seranah kepada sang kera kerana mencuri hasil buah-buahan yang belum sempat dirasai oleh tuan nya. begitu juga ternakan ayam yang sering kehilangan telur menyebabkan ayam tidak dapat membiak yang mana tuan empunya mengalami kerugian.

ini lah sebahagian wajah-wajah mangsa yang rakus.

w.k harapkan kerjasama penduduk kampung memantau dan menjaga makanan sebagai umpan di dalam perangkap tersebut. Usaha gigih harus diteruskan agar hasil atau suspek akan terus memasuki perangkap tersebut. Lapangkan pengorbanan masa memantau dan janganlah mengharap kepada pihak perhilitan sahaja.

Terima kasih kepada pihak perhilitan atas jasa dan kerjasama yang dihulurkan.Demi untuk kesejahteraan Kampung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan